Tillsammans

Jag läste ut boken igår också, jag verkligen avgudar de här böckerna, men om jag förstått rätt så är det bara tre står nämnligen på baksidan "i den här avslutande delen i tillsammans- triologin" så jag antar det är sista. De här böckerna har ett väldigt lärorikt, roligt men ändå sorgligt innehåll. Det visar hur nån som man tror har det jätte bra mår kasst inuti, någon som alltid verkar vara glad kan ha förlorat någon den älskar, och hur man själv ska vara glad för de man har. Det har jag lagt märke till i alla tre böckerna. Såhär står det på baksidan av första boken

Alexander går i privatskola och har en pappa som arbetar på Utrikesdepartementet. Jakob är den sportige killen ´med en mamma som jobbar på teve. Theresa är tjejen som förlorat sin mamma i cancer och som bor med sin pappa i en husbåt vid Djurgårdskajen. De har helt olika bakgrund och skulle aldrig ha träffat varandra och blivit vänner om det inte varit för inspelningen av ett teveprogram på Djurgården. Efter inspelningen tar Theresas pappa med dem ut till en ö i Stockholms skärgård och de tre ungdomarna blir allt bättre vänner. Men i skuggan lurar ett hot. Någon  vill till varje pris hitta en av dem...

Jag trodde de skulle vara en ganska overklig bok när jag läste baksidan, speciellt de sista. Tyckte de verkade som de skulle hända något som inte händer liksom. Men förvånad blev jag, vem denna någon är visar hur vissa har det. Väldigt läskigt. Men boken innehåller de mesta de är det jag gillar. Jag som har läst alla kan säga att man inte kan lägga den ifrån sig.

Lite om de.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0