Innehåll i en blogg.

Det var en läsare som skrev att hon ville att jag skulle skriva vad jag tyckte en bra blogg ska innehålla.

Personlig: jag tycker att en blogg inte ska vara allt för personlig, man ska tänka på vad man säger eftersom allt ma säger publicerar man upp på internet och internet kan alla läsa allting. Man ska öppna sig och vara kärvänlig med sina läsare. Man ska skriva saker som intresserar någon.

Bilder: En blogg ska innehålla mycket bilder! Bilder är kul och man får en annan energi till att läsa inlägget. Jag försöker ha så mycket bilder som de går i min blogg för att jag tycker själv att en blogg med mycket bilder är roligare.

Uppdatering: Nu när jag är i USA blir det mindre uppdatering. Men jag tycker att jag kan uppdatera allt för lite ibland men jag försöker med hela mig att uppdatera bloggen 3-4 gånger om dagen. En blogg med flera inlägg om dagen blir aktiv och mycket roligare och följa.

Frågeställningar: Man kan ställa frågeställare till folk som läser ens blogg som t.ex i slutet av ett inlägg: "vad har ni gjort idag?", "vad tycker ni om de här" ja ni förstår. Så om man läser så förstår man att bloggaren skriver till läsarna.

Men det viktigaste med en blogg är att man bloggar för sin egna skull från början och inte bloggar för att bli sveriges nästa stora bloggare. Förstår ni vad jag menar?

Det var allt för just nu.
Skolan har börjat idag för de flesta.
Hur är de hemma i Sverige?
(jag känner mig så borta från verkligheten här borta haha)

CIAO
xo-ox


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket! : )

ha det bra

2009-01-08 @ 19:26:41
Postat av: Anonym

bra tips :)

2009-01-10 @ 11:09:36
URL: http://wilsby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0