När världens alla vindar vänder

.. jag har blivit en riktig funderare. Och medans jag funderar komme rjag på små bra teorier som jag skriver ner. Eller inte. Jag tänker hela tiden på konstiga saker. Min hjärna blir nog lite smått galen på allt. Herregud. Jag borde lära mig att släppa saker. Idag skrev jag en bra text som jag dock inte vill lägga ut. Men där skrev jag om när världens alla vindar vänder. Hur det blir när motstånden inte längre finns kvar. För de är nu man börjar fundera. Jag menar hade jag mått dåligt och så  vidare så hade jag inte suttit och tänkte på "fan något känns fel. Om två år. Tänk om jag ångrar någonting då? Vad skulle de varit? Hmm.. alltså tänk om jag gjort något som jag ångrar. Eller tvärtom. Inte gjort något som jag velat. Kommer jag ångra mig?" Såna saker. Och varför blir det så egentligen?
Nog om de.

Jag har kommit på lite andra saker jag tänkt på. Jag har väldigt mycket vilja och åsikter om allt och allt. Och jag är nog en sån som tänker när jag kommer in på ett café och de är en trappa men ingen hiss. " Hallå? Tänk om man har barnvagn? Då kan man inte fika här! Då är de som om dom inte vill ha såna med små barn här." Eller " Men tänk om en handikapad tonåring kommer in här med två kompisar och så kan inte den handikapade fika. Gud va dåligt. Dom borde ha en hiss i sånafall också."  Jag tänker på detaljer och vill ändra på de så fort jag upptäcker de. Men hur lätt är de om jag kommer in på ett café med trappa att montera ner trappan och bygga en hiss? Ja de är gott som omöjligt! Men jag vill ändra på sånt.

Och samma sak i skolor. Är de så att när ungdommar på tretton-femton bast kommer in i matsalen och behöver vänta 5-10 minuter innan dom kan sätta sig och börja äta? Hur bra är de på en skala? Nej precis. För de första: Maten är kall. För de andra: man måste hets äta för att hinna. För de tredje: De ska inte vara så i en matsal i en högstadié skola.

En sak till när kommunen gav pengar till alla danderyds skolor för något år sedan så fick sammis hela 90 miljoner Dom har nu kunnat renovera hela skolan, har mat för dubbelt så mycket pengar som vi har per elev. Osv. Okej de är ingen komunal skola. Men ändå. Hallå? De är 13-16 åringar dom bryr sig inte om de är komunal eller privat skola! Nu tror jag tyvärr att gubbarna som sitter i komunen inte bryr sig om 13-16 åringarnas åsikter heller. Och sen så fick mörby CA 30 miljoner att spendera och vad fick friberga! JA vet ni vad de ska jag säga er! Vi fick nya ekdörrar! NYA EKDÖRRAR. De är ju knäppt. Det är skrattretande.

Ja och mina åsikter är kanske inte värdefulla. Men dom kan bli. Om jag bara vill de här. Om jag kämpar för att kunna ha åsikter som räknas så måste jag ju prestera redan ju eller hur?
Det är mycket jag vill göra som ska kunna förändra andras åsikter. Jag vill så jäklarnas mycket kunna förändra de saker jag stör mig på. Förändra och kunna göra saker bättre. Fy tusan vad jag vill lyckas.

Lite ifrån mig!
Såhär tycker jag :)

CIAO

Kommentarer
Postat av: alexandra :)

SAMMIS, LITE FINARE. LITE BÄTTRE! :)

2009-02-02 @ 20:33:42
URL: http://alexandrua.blogg.se/
Postat av: celine

asså linnea du skriver sjukt bra ju. du borde typ bli politiker eller nått ;) <3

2009-02-02 @ 20:44:56
Postat av: Linnea

Celine- den har man hört förut! Haha tackar får man väl säga (:

2009-02-02 @ 20:56:35
URL: http://bberglund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nämen herregud, vad har du tagit för piller - du låter ju som en kommunaltant!! Ha ha.



Ang vad skolor får och inte får, det är nog lite mer komplicerat än så. Sen undrar man verkligen varför ni måste ha ekdörrar. Låter inte det lite för fancy för en skola.



Varför hittade du siffror för Mörby och Sammis men inte för er? Ekdörrar är dyra ska du veta...



KRAM

2009-02-03 @ 02:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0