dålig update

Förlåt för de, jag blev ju frisk trodde jag, så jag va i skolan mån-tis sen såfick jag världens fulaste hals och hade så sjukt ont i hela kroppen och är trött hela tiden. Jag gick ner till doktorn och där tog jag först ett blodprov för jag trodde jag hade streptokoker alltså halsfluss men de visade negativt så dom skicka mig till labbet för att ta ett blodprov i andra armen och då visade de sig att jag hade körtelfeber. Körtelfeber får man ju först för man har dåligt immunförsvar och sen får man virus från någon annans saliv låter jätte äckligt men så är de, de håller i sig i femtio dagar, först 1-2 månader kan de ta och sen kan man vara trött i upp till ett år, jag får inte idrotta i drygt två månader mm. Och om halsen svullnar så jag inte kan andas blir de sjukhus, om jag får jätte magvärker blir de sjukhus också då kan de händer väldigt väldigt sällan men levern kan spricka och då dör man de har bara hänt ett väldigt fåtal gånger annars kan mjälte gå sönder de är också väldigt sällan. Men jag kommr få gå till skolan vet inte riktigt när. 

kärlek 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0