Å andra sidan.

Som jag sa tidigare i veckan har jag börjat läsa en bok " Å andra sidan" En bok skriven av Marian Keyes. Boken utspelar sig i Irland om jag förstått rätt. Den handlar om, jag skriver av baksidan;
Boken handlar om 3 kvinnor, den litterära agenten Jojo, författaren Lily och festfixaren Gemma. Humoristisktmoch träffsäkert beskriver Keyes kvinnornas problem med mammor, kollegor och pojkvänner.
Jojo har siktet att bli delägare i agenturen men när en ny kollega dyker upp och kammar hem ett miljonkontrakt får hon problem. Lily Wright är en av Jojos bästsäljande författare. Nu har Lily fått skrivkramp och börjar bli desperat. Hon har nämnligen köpt sig ett drömhus åt henne och pojkvännen Anton. Gemma Hogan arbetar som festfixare och var en av Lilys bästavänner tills Lily stal henne pojkvän Anton.
Nu har Gemmas pappa lämnat hennes mamma för hans sekreterare efter deras trettiofem års långa äktenskap och Gemma får flytta hem till mamma. Hon skickar desperata email till hennes väninna Suzanne som tycker de är så underhållande at hon skickar vidare dem till den enda litterära agnent hon känner till; Jojo Harvey! Och där är cirkeln slut.

Och boken är på 608 sidor jag har läst drygt 80 sidor hitills så jag kommer nog hålla på med den här ett tag. Den är jätte rolig att läsa om man har tålamodet. JAg tycker man kom in i den rätt så fort också.



Här har ni den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0