"Jag älskar dig"

Tänkte bara ta upp en liten grej här i bloggen. Satt igår och diskuterade med en vän till mig om orden "jag älskar dig", egentligen så borde språket svenska uppgraderas eftersom i nu tid skrivs det just det tre starkaste orden i kärlek till folk man knappt känner. Jag menar att man hör orden dagligen från kompisar, killar och i familjen orden "jag älskar dig". Orden har totalt enligt mina åsikter blivit så missbrukat så nu säger man det till folk man tycker om.
Våga vara ärlig, ja det pratade vi också om. Om man får höra ifrån någon "jag älskar dig", någon kille t.ex. man känt nån vecka som verkar ur gullig och han säger det. Men även om du inte känner detsamma så säger du ju "Jag älskar dig med" Eller hur? Man säger inte "okej" eller "tack" ni förstår väl principen? Vågar du vara ärlig när du hör orden? Vågar du säga något annat än att besvara personens ord med andra ord?
Hur är det egentligen när man älskar någon? Jag tror inte att vi ungdommar som träffar nya folk hit och dit älskar dom påriktigt. Jag tror att när två personer skapar ett band, någonting som är stabilt som jag har ett par få vänner som haft pojkvänner i flera flera månader, dom kanske älskar varandra men jag är väldigt skeptisk med dom orden nu för tiden. Jag ångrar att jag själv missbrukat ordet för om jag tagit vara på orden skulle det verkligen kännas äkta för den som hör dom ifrån mig. Förstår ni? Att om jag vet att jag har en vän som säger jag älskar dig till alla och så säger hon det till mig också, då skulle inte jag ta åt mig speciellt mycket. Det är synd men sant.
Tänk innan du säger. Jag har börjat tänka på vad det är jag ska säga innan jag öppnar munnen och pratar både för man sårar lätt folk om man inte tänker och det man säger kan missförstås. Flera av er har säkert inte missat i OC första säsongen vid nyårsafton när Marissa säger "Jag älskar dig" till Ryan och han säger "tack". Det var nog inte bara jag som började skratta där, men tänk efter han var inte redo att säga det och då blev det ostabilt mellan dom? Ska det vara så? Nu sa han ju det dagen efter drygt men jag tyckte ändå det framställdes som att man ska säga tillbaka även om man inte menar det. Det tycker jag är fel.
Jag ville bara ta upp de här, ni får gärna sätta synpunkter och så men grejen med nlägget var det jag ville säga! JAg tycker orden jag älskar dig har missbrukats, dom känns helt trasiga.

Kommentarer
Postat av: L

Så, nu har du hajjat!



Använd I love you istället det är inte lika laddat som Jag älskar dig.



Sen är det lite åldern, man "snackar" lite för mycket känslor och allt blir väldigt stort och dramatiskt i er ålder.



Hello, jag hade kompisar som skulle vara mina "bästisar for life" då men de känner jag inte idag.



Ta hand om dig idag snart åker du.

2008-12-16 @ 13:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0