Allting går att fixa.

Att alltid ha de bra, att aldrig stötta på några problem och att aldrig ha de svårt, det vore påriktigt väldigt tråkigt. Låter konstigt men jag menar i varje människas liv finns det drama ibland, vissas mer andras mindre. De senaste åren har de känts som jag är en av dom som söker mig till draman och väljer saker som lätt skapar drama. Liksom mitt liv, mina val.

Men jag tänkte aldrig på att jag skulle behöva ta itu med alla val jag gör. Att om jag utvecklar en känsla för någon så får jag ta konsekvenserna och förvänta mig att jag kommer bli ledsen, att jag kommer ångra mig. Eller om jag säger något till någon om någon så får jag ju förvänta mig att de kommer komma fram till personen de handla om.

Jag har lärt mig att här i världen kan man inte lita på någon. För människor söker dramat. Jag menar, är man inte inblandad själv tycker många det är kul, att förstöra för andra.

Men efter allt som har hänt har jag bestämt mig för att sluta se problem som problem. Jag ska börja se dom som utmaningar jag kn övervinna. För allt som händer har en mening. Så de är meningen att varje problem man stöter på här i livet ska göra en starkare. Jag tror absolut på mottot: de som inte dödar dig, gör dig bara starkare.

Ingenting är omöjligt, allting går om man har instinkt och vet exakt vad man vill här i livet. Så går de. Allting går. Man får aldrig sluta tro på sina drömmar. Jag brukar sitta och tänka på hur mitt liv kan se ut om tio år. Det är galet vad tankar kan göra en inspirerad. Jag har alltid drömt om att bli något stort. Jag vill nå mina mål i livet.

Det händer ofta att det inte blir som man tänkt. Förut gav jag upp när något såndant hände. Om någon av det jag bekräftat för mig själv går snett, och inte blir som jag vill. Jag försökte inte ens. Detta har ändrats väldigt mycket och nu om något sådant uppstår tar jag bara tag i de och gör om de jag vill till något annat. Jag menar allting går att fixa.

Försöker att vara positiv även när det känns hopplöst. Jag menar de är som någon sa till mig: När de känns som värst, tänk på något värre, då inser du att de kanske inte är så farligt. Det finns alltid något som skulle kunna göra allting mycket sämre.
 
Tänk positivt och tyck inte synd om dig själv. Ta tag i dina problem och lägg inte energin på att deppa över oviktiga människor. Lägg energin på att tänka ut vad DU vill göra åt de. Jag menar livet blir inte bättre än man gör de till.

De var lite av mina tankar och åsikter just nu. Tänker på mycket när jag skriva de här.
Gott och ont.
Ha en bra lördag!
ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0