Strong

En fråga jag frågat mig själv ganska länge nu. Har velat skriva om de ett bra tag nu så nu sätter ja igång.

Hur blir man stark?

Jag får jämt och ständigt höra hur stark jag är, att jag är den starkaste vän de personerna har, osv. Jag har alltid varit en väldigt stark person. Varför? Jo för jag är uppväxt med en bästavän. Från jag var fyra år tills jag var tretton gick vi samma klass och träffades varje dag. Att stå en person så nära gjorde att vi blev som en = dubbelt så starka.

Nu ses vi inte varje dag, men jag insåg nog att de inte bara var därför jag var som jag är. För även om vi inte ses varje dag är jag lika stark idag.

Självförtroende
Personer som är starka har ofta gott med självförtroende. Jag kan säga att jag har nog ett väldigt stort självförtroende. Jag tar inte så mycket åt mig om någon säger jag är ful för jag vet att jag inte är de. Jag tar inte åt mig om någon jag knappt känner slänger ut sig själsord menade åt mig. Så länge jag vet att de inte är så, då skadar de inte mig. Jag kan stå och göra mig iordning en morgon och bara kolla mig i spegeln och säga fyfan vad jag älskar mig själv! Sån har jag alltid varit, sen är det klart jag har komplex men jag har lärt mig att acceptera mig själv.

Umgänge
Ska man vara stark hänger de nog ganska mycket på vilka man umgås med. Har man vänner som alltid berättar hur bra man är, ger varann komplimanger och delar alla ord liksidigt så hela umgänget får höra. De finns i vissa kretsar det alltid är samma person som får komplimanger osv då är de lätt att de andra i umgänget känner sig sämre = självförtroendet sjunker.

Killkompisar
Jag har nog alltid haft flera killkompisar än tjejkompisar och då blir man lättare. Samtidigt som jag alltid kunnat vara dramatisk, mina killkompisar har alltid stöttat mig men samtidigt är do killar. De har ofta varit så att jag tycker SÅÅÅÅ synd om mig. Sitter och klagar och klagar och sen så kollar man på sin killkompis han och himlar med ögonen och säger: jaha, men dra en slutsats och berätta vad problemet är? Jag har alltid haft många killkompisar, dom betyder enormt mycket för mig.

Älska Sig Själv
Ibland måste man älska sig själv. Man ska inte vara överlägsen, tro att man är bättre än några andra. Men samtidigt ibland måste man få älska sig själv utan att bli kallad fjortis, bitch osv. Många anser att folk med självförtroende är fjortis eller liknande. Jag håller dessvärre inte med. Tycker de är viktigt att få vara älskad av sig själv ibland. Man ska försöka dela de lika.

Här har ni lite ord ifrån mig. Hoppas ni förstår mitt budskap.
Nu ska jag chilla galet.

PEACE OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0